LG’nin devrimsel “rüya OLED” teknolojisi gerçeğe bir adım daha yaklaştı

Rüya OLED Teknolojisi Artık Gerçek Oluyor

OLED ekranların uzun süredir yaşadığı mavi piksel verimsizliği sorunu, LG Display tarafından çözüme kavuşturuluyor. Şirket, mavi fosforesan OLED (PHOLED) teknolojisini ticarileştirdiğini duyurdu. Bu önemli gelişme, uzun zamandır hayalini kurduğumuz “rüya OLED” ekranlarının yakın geleceğe taşınmasını sağlıyor. Bu yeni teknolojiyle, kırmızı, yeşil ve mavi alt piksellerde fosforesans kullanılarak daha kaliteli ekranlar üretilebilecek.

Zayıf Halka Artık Güçleniyor

OLED ekranlar, organik bileşenlerin ışık yayma özelliklerinden faydalanarak görüntüleri oluşturuyor. Fosforesan materyaller, floresanlara göre daha az enerji tüketmenin yanı sıra daha uzun ömürlü olmalarıyla biliniyor. Ancak mavi piksellerdeki verimsizlik ve kısa ömür nedeniyle bu alanda halen sorunlar yaşanıyordu, ki bu durum aynı zamanda ekran yanması gibi problemlerin ortaya çıkmasına sebep oluyordu.

LG Display, Universal Display Corporation (UDC) ile iş birliği yaparak bu mavi piksel sorununa çözüm getiriyor. Yeni mavi PHOLED panellerde çift katmanlı tandem yapı kullanılıyor. Bu yapı, yüksek verimli mavi fosforesan emisyonu sağlarken aynı zamanda uzun ömürlü floresan mavi katmanı da içeriyor. Bu sayede enerji açısından daha verimli ve daha kararlı paneller üretilebiliyor.

Verimlilik Artık Daha Yüksek

LG’nin açıklamasına göre, yeni teknoloji sayesinde OLED TV’lerde enerji tasarrufu yüzde 15’e kadar çıkabiliyor. Özellikle batarya ile çalışan akıllı telefonlar ve tabletler gibi cihazlarda daha az enerji tüketilmesi, kullanım sürelerini artırabilir. LG Display’in büyük markalara panel tedarik etmesi göz önüne alındığında, bu teknolojinin kısa sürede geniş kitlelere ulaşması bekleniyor.

Şirketin belirttiğine göre, yapay zeka bilgisayarları (AI PCs) ve AR/VR cihazları gibi yüksek çözünürlüklü ve yüksek verimli ekran gerektiren cihazlar, yeni mavi PHOLED teknolojisine odaklanacak. LG Display, 11 Mayıs’ta San Jose’de düzenlenecek olan SID Display Week 2025 etkinliğinde, küçük ve orta boyutlu cihazlara (örneğin akıllı telefon ve tabletler) yönelik geliştirdiği mavi fosforesan OLED panelini sergileyecek.

Yeni üretim sürecinin ek maliyetlere sebep olabileceği için büyük ekranlı OLED TV’ler için bu teknolojinin yaygınlaşması biraz zaman alabilir. Ancak ticarileşmiş olan bu teknolojinin gelecekte daha da geliştirilerek daha geniş bir alana yayılması bekleniyor.

Related Posts

Spotify, 2025 yılına gelir rekoruyla başladı!

Spotify 2025 yılının ilk çeyreğinde, hem abone sayısı hem de gelir bakımından şimdiye kadarki en yüksek rakamlarına ulaştı. Ocak-Mart döneminde platforma 5 milyon yeni ücretli kullanıcı katıldı ve toplam premium abone sayısı 268 milyona çıktı. Geçen …

Samsung’dan Nvidia için stratejik hamle: 12 katmanlı HBM3E yongaları üretimde

Samsung Electronics, yapay zeka teknolojileri için kritik öneme sahip olan yüksek bant genişlikli bellek (HBM) yongalarının üretiminde önemli bir adım attı. Şirket, Nvidia için geliştirdiği 12 katmanlı HBM3E yongalarının seri üretimine …

Android telefonlara masaüstü modu geliyor!

Google, Samsung’un telefonları masaüstü kullanıcı arayüzünde kullanmayı sağlayan DeX özelliğine benzer bir masaüstü modunu Android’e entegre etmeye hazırlanıyor. Android 16 beta’da masaüstü modu ortaya çıktı Android Authority, en son Android …

Google NotebookLM kendi uygulamasına kavuşuyor

Google genelde son kullanıcıya yönelik yapay zekâ özelliklerini Gemini ara yüzü üzerinden sunuyor ancak akademik gibi görünse de herkesin kolay bir şekilde yararlanabileceği ikinci bir ara yüzü daha var.  Google NotebookLM cebinize giriyor …

Bitcoin’de son durum ne? İşte güncel değeri!

Kripto varlıklar, geleceğin para birimi olarak giderek daha fazla ön plana çıkıyor. Özellikle Bitcoin, son dönemde art arda kırdığı rekorlarla yatırımcıların ilgisini üzerine çekmeyi başardı. Ancak kripto para piyasasının oldukça dalgalı olduğunu ve …

Amazon Alexa+, 100 bin kullanıcıya ulaştı!

Amazon’un Şubat ayında tanıttığı yapay zeka destekli dijital asistanı Alexa+, dünya genelinde 100 bin kullanıcıya ulaştı. Şirket CEO’su Andy Jassy tarafından açıklanan bu veri, halihazırda kullanılan 600 milyon klasik Alexa cihazı göz önüne …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir