LG’nin devrimsel “rüya OLED” teknolojisi gerçeğe bir adım daha yaklaştı

Rüya OLED Teknolojisi Artık Gerçek Oluyor

OLED ekranların uzun süredir yaşadığı mavi piksel verimsizliği sorunu, LG Display tarafından çözüme kavuşturuluyor. Şirket, mavi fosforesan OLED (PHOLED) teknolojisini ticarileştirdiğini duyurdu. Bu önemli gelişme, uzun zamandır hayalini kurduğumuz “rüya OLED” ekranlarının yakın geleceğe taşınmasını sağlıyor. Bu yeni teknolojiyle, kırmızı, yeşil ve mavi alt piksellerde fosforesans kullanılarak daha kaliteli ekranlar üretilebilecek.

Zayıf Halka Artık Güçleniyor

OLED ekranlar, organik bileşenlerin ışık yayma özelliklerinden faydalanarak görüntüleri oluşturuyor. Fosforesan materyaller, floresanlara göre daha az enerji tüketmenin yanı sıra daha uzun ömürlü olmalarıyla biliniyor. Ancak mavi piksellerdeki verimsizlik ve kısa ömür nedeniyle bu alanda halen sorunlar yaşanıyordu, ki bu durum aynı zamanda ekran yanması gibi problemlerin ortaya çıkmasına sebep oluyordu.

LG Display, Universal Display Corporation (UDC) ile iş birliği yaparak bu mavi piksel sorununa çözüm getiriyor. Yeni mavi PHOLED panellerde çift katmanlı tandem yapı kullanılıyor. Bu yapı, yüksek verimli mavi fosforesan emisyonu sağlarken aynı zamanda uzun ömürlü floresan mavi katmanı da içeriyor. Bu sayede enerji açısından daha verimli ve daha kararlı paneller üretilebiliyor.

Verimlilik Artık Daha Yüksek

LG’nin açıklamasına göre, yeni teknoloji sayesinde OLED TV’lerde enerji tasarrufu yüzde 15’e kadar çıkabiliyor. Özellikle batarya ile çalışan akıllı telefonlar ve tabletler gibi cihazlarda daha az enerji tüketilmesi, kullanım sürelerini artırabilir. LG Display’in büyük markalara panel tedarik etmesi göz önüne alındığında, bu teknolojinin kısa sürede geniş kitlelere ulaşması bekleniyor.

Şirketin belirttiğine göre, yapay zeka bilgisayarları (AI PCs) ve AR/VR cihazları gibi yüksek çözünürlüklü ve yüksek verimli ekran gerektiren cihazlar, yeni mavi PHOLED teknolojisine odaklanacak. LG Display, 11 Mayıs’ta San Jose’de düzenlenecek olan SID Display Week 2025 etkinliğinde, küçük ve orta boyutlu cihazlara (örneğin akıllı telefon ve tabletler) yönelik geliştirdiği mavi fosforesan OLED panelini sergileyecek.

Yeni üretim sürecinin ek maliyetlere sebep olabileceği için büyük ekranlı OLED TV’ler için bu teknolojinin yaygınlaşması biraz zaman alabilir. Ancak ticarileşmiş olan bu teknolojinin gelecekte daha da geliştirilerek daha geniş bir alana yayılması bekleniyor.

Related Posts

Amazon Alexa+, 100 bin kullanıcıya ulaştı!

Amazon’un Şubat ayında tanıttığı yapay zeka destekli dijital asistanı Alexa+, dünya genelinde 100 bin kullanıcıya ulaştı. Şirket CEO’su Andy Jassy tarafından açıklanan bu veri, halihazırda kullanılan 600 milyon klasik Alexa cihazı göz önüne …

PS Plus abonelerine Mayıs ayında verilecek ücretsiz oyunlar belli oldu

Sony’nin abonelik hizmeti Playstation Plus, yepyeni oyunlarla genişlemeye devam ediyor. Bildiğiniz gibi bu hizmet, PS Plus Essential, Extra ve Deluxe olmak üzere üç farklı katmana ayrıldı ve her ay yeni oyunların eklendiği bir oyun kütüphanesi …

Sony Xperia 1 VII ertelendi: İşte çıkış tarihi!

Sony, bir süredir üzerine çalıştığı Xperia 1 VII için geri sayıma geçti. Akıllı telefonla ilgili bugüne dek ortaya çıkan raporlar amiral gemisi düzeyinde bir performans sunacağı yönünde. Fakat, son gelen raporlar ürünün tanıtımının ertelendiği …

Huawei Watch Fit 4 ve Fit 4 Pro’nun hem görselleri hem özellikleri sızdırıldı

Huawei, 15 Mayıs’ta düzenleyeceği etkinlikte yeni Watch Fit 4 ve Watch Fit 4 Pro modellerini tanıtmaya hazırlanıyor. Tanıtım öncesinde Litvanya merkezli bir perakendecinin sitesinde listelenen akıllı saatler, hem teknik özellikleri hem de …

Snapdragon 8 Elite 2 görücüye çıkıyor! İşte tüm bilgiler

Qualcomm’un yeni nesil amiral gemisi yonga seti Snapdragon 8 Elite 2 hakkında ilk bilgiler ortaya çıktı. Gelen son bilgilere göre ürün, Eylül ayının sonunda tanıtılacak. Bu işlemciyi taşıyan ilk akıllı telefonların ise Ekim ayında piyasaya sürülmesi …

Nvidia’da “B Planı” zamanı: Çin operasyonları ayrılabilir

Son gelen bilgilere göre, Nvidia, Çin pazarındaki varlığını korumak adına radikal bir adım atmaya hazırlanıyor. ABD’nin uyguladığı ihracat kısıtlamalarının etkisiyle Çin pazarındaki geleceği belirsizleşen Nvidia’nın operasyonlarını bölerek ülkede …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir